FAQs
Over Scan & Spaar
Wat is Scan & Spaar?
Nutrilon Scan & Spaar is het unieke spaarprogramma van Nutrilon waarbij je wordt beloond voor je Nutrilon aankoop. Als je een account hebt aangemaakt, kun je punten sparen door de QR code aan de binnenzijde van de Nutrilon verpakking te scannen. Iedere keer dat je nieuwe Nutrilon producten koopt en scant, groeit je saldo. Na het scannen zie je welk bedrag je terug kunt krijgen. Heel eenvoudig! Let op: Nutrilon volledige zuigelingenvoeding en voeding voor medisch gebruik zijn uitgesloten van deelname. Klik hier voor de meest recente lijst.
Kan iedereen deelnemen?
Om deel te nemen moet je ouder zijn dan 18 jaar, in het bezit zijn van een smartphone of tablet, in Nederland wonen en een kindje hebben ouder dan 6 maanden. Nutrilon volledige zuigelingenvoeding en voeding voor medisch gebruik zijn uitgesloten van deelname.
Punten verdienen
Hoe kan ik punten verdienen?

Wanneer je ingelogd bent bij Scan & Spaar, gebruik je je camera van je mobiele telefoon om de QR code op de folie aan de binnenkant van de verpakking te scannen. Zorg ervoor dat je je van te voren hebt geregistreerd, dat je een deelnemend product scant en dat niemand anders de punten al heeft toegevoegd.

Let op: de unieke code aan de binnenkant van de verpakking kan meerdere keren worden gescand, maar punten kunnen slechts één keer aan je account worden toegevoegd.

Waar kan ik mijn verzilverde codes vinden?
Voor je laatste activiteiten klik hier.
Is er limiet van punten die ik kan krijgen?
Ja, je kan per maand maximaal 10 pakken van deelnemende producten scannen per maand.
Zit er een houdbaarheid aan de waarde van de QR code aan de binnenkant van de verpakking?
De unieke QR codes op de folie aan de binnenkant van de verpakking verliezen hun waarde na het verlopen van de houdbaarheid van het product. Je krijgt geen punten bij het scannen van een product dat de uiterste houdbaarheid heeft overschreden.
Welke Nutrilon producten doen mee aan het programma?
Voor de meest recente lijst kijk hier.
Waar kan ik mijn puntensaldo bekijken?
Voor je puntensaldo klik hier.
Het scannen
Hoe moet je scannen?
De QR code kan worden gescand met behulp van de camera van je smartphone of tablet. Zodra de code correct is gescand, zie je bovenaan in je scherm een link. Klik hierop en je wordt meteen doorgestuurd naar het Nutrilon Scan & Spaar programma.
Kan ik met een QR code reader scannen?
We adviseren je de QR code te scannen door gebruik te maken van de camera op je smartphone. Door de camera op de QR code te richten, scant deze de code en kun je op de link bovenaan je scherm klikken om door te gaan naar Nutrilon Scan & Spaar.
Punten verzilveren
Hoe kan ik mijn punten verzilveren?
Op het moment dat je genoeg punten hebt, selecteer je het bedrag dat je gespaard hebt en volg je de instructies op het scherm.
Wat zijn de punten waard?
Een deelnemend product is 100 punten waard. Je hebt minstens 500 punten nodig om de punten te verzilveren en geld terug te krijgen.
Waarvoor kan ik mijn punten verzilveren?
Voor de meest recente beloningen, klik hier.
Is er een maximum aan het aantal Tikkie’s dat ik kan ontvangen?
Deelnemers kunnen maximaal 2 Tikkie transacties per 30 dagen uitvoeren. De resterende punten kunnen, indien hoger dan 500 punten, na 30 dagen weer worden verzilverd en kan er geld terug worden gevraagd via Tikkie.
Hoeveel codes kan ik per maand scannen?
Om fraude te voorkomen, kunnen deelnemers maximaal 10 unieke QR codes per maand uploaden op hun account. Indien een deelnemer binnen 1 maand meer dan 10 unieke QR codes uploadt, dan wordt zijn of haar account door Nutricia gedeactiveerd.
Waarom kan ik er niet meer dan 10 scannen?
Om fraude te voorkomen, kunnen deelnemers maximaal 10 unieke QR codes per maand uploaden op hun account.
Kan ik mijn punten aan iemand anders geven?
Nee, helaas is het delen van punten met andere accounts niet mogelijk.
Wanneer vervallen mijn punten?
Punten zijn geldig tijdens de duur van het Nutrilon Scan & Spaar programma. Na beëindiging van het programma zijn de punten niet meer geldig en kunnen de punten niet meer worden ingewisseld voor een beloning. De punten zijn na beëindiging van Nutrilon Scan & Spaar ook niet inwisselbaar voor een andere tegenprestatie. Punten die niet binnen 18 maanden worden verzilverd, komen te vervallen.
Deelnemende producten
Welke producten doen mee met de spaaractie?
De deelnemende producten zijn:
  1. Nutrilon 2 (Opvolgmelk, Content 2, Prosyneo H.A. 2, Melk & Plantaardig 2 en Bio 2)
  2. Nutrilon 3 (Opvolgmelk)
  3. Nutrilon 4, Nutrilon 4 vanille (dreumesmelk) en Melk & Plantaardig 1⁺
  4. Nutrilon 5, Nutrilon 5 vanille (Peutermelk)
  5. Nutrilon 6 (Peuterplusmelk)
Waarom doen Nutrilon Pepti, Omneo, AR, en Johannesbroodpitmeel niet mee met de spaaractie?
Deze producten vallen onder de categorie ‘voeding voor medisch gebruik’. Reclame richting de consument voor voeding voor medisch gebruik, die is ontwikkeld om aan de voedingsbehoeften van zuigelingen te voldoen, is niet toegestaan volgens Europese wettelijke bepalingen (EU 2016/128 – artikel 8). Daarom zijn deze producten uitgesloten van het loyaliteitsprogramma.
Waarom doen Nutrilon 1, Nutrilon 1 1,2kg, Content 1, DuoBalans 1, Bio 1, Melk & Plantaardig 1, Prosyneo H.A. 1 en HA 1 niet mee met de spaaractie?
Deze producten vallen onder de categorie ‘volledige zuigelingenvoeding’. Reclame voor volledige zuigelingenvoeding aan de consument is niet toegestaan volgens Europese wettelijke bepalingen (EU 2016/127 – artikel 10). Om deze reden zijn alle volledige zuigelingenvoedingen, dus de ‘1’ varianten, uitgesloten van het loyaliteitsprogramma en hiermee respecteren wij ook onze BMS policy (Danone policy for the marketing of breast-milk substitutes), want borstvoeding is de beste voeding voor je kindje.
Waarom doet Nutrilon DuoBalans 2 niet mee met de spaaractie?
Wij werken aan de toepassing van de QR code technologie op Nutrilon Duobalans 2. Houd het in de gaten, de implementatie zal snel volgen.
Waarom doet de Nutrilon 1,2KG Opvolgmelk voordeelverpakking niet mee met Nutrilon Scan & Spaar?
Aangezien je met onze Nutrilon Opvolgmelk 2 Voordeelverpakking al een prijsvoordeel per flesje krijgt kun je niet voor geld terug sparen met ons Scan & Spaar programma.
Waarom doen de kant-en-klare producten niet mee met de spaaractie?
Helaas zijn de kant-en-klare producten nog niet voorzien van een QR code. We werken eraan.
Tikkie
Ik heb geen Tikkie account, kan ik dan toch meedoen?
We werken samen met Tikkie. Met Tikkie heb je in no-time je geld terug. Zonder de Tikkie app kun je helaas niet meedoen. Maar downloaden is makkelijk en gratis.
Waarom maken jullie gebruik van Tikkie?
Tikkie is een bekende, populaire, en vooral veilige manier van terugbetalen.
Problemen met Scan & Spaar
Heb je problemen met het toevoegen van punten?
De QR codes van kwalificerende producten zijn uniek. Je kunt het product meerdere keren scannen, maar punten worden slechts 1 keer aan je account toegevoegd. Check ook even of het product waarvan je de code scant op de lijst staat van deelnemende producten.
Mis je punten?
Zorg ervoor dat je punten op de juiste manier toevoegt. Kijk hiervoor op de pagina: hoe voeg ik punten toe. De codes zijn meerdere keren te scannen, maar de code aan de binnenkant van de verpakking is uniek en de punten behorende bij de unieke code zijn slechts 1 keer te gebruiken.
Iemand anders heeft de code al gescand. Kan ik de punten nog krijgen?
Je kunt de unieke code van producten meerdere keren scannen, maar de punten kunnen slechts 1 keer aan je account worden toegevoegd. Zorg ervoor dat je geregistreerd en ingelogd bent bij Scan & Spaar. Punten kunnen niet tussen verschillende accounts worden doorgegeven.
Waar kan ik mijn puntensaldo en account activiteiten vinden?
Klik hier voor je puntensaldo en geschiedenis.
Heb je nog steeds problemen?
Wanneer je nog steeds problemen hebt, helpen we je graag door dit verder uit te zoeken. Bel gratis 0800 022 26 26 (keuze 2), of stuur een mail naar nutrilon-scan-en-spaar@renm-cs.nl. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
Waarom levert deze code geen punten op?
Niet alle Nutrilon producten nemen deel aan het programma. Kijk op de lijst van deelnemende producten of jouw product meedoet, klik hier. Het kan ook zijn dat de code reeds gescand is door jou of een van je familieleden, helaas is de code uniek en zijn de bijbehorende punten slechts 1 keer te gebruiken.
Waarom kan ik mijn code niet scannen?
De QR code kan worden gescand met behulp van je smartphone of tablet door je camera te gebruiken. Zodra de code correct is gescand, wordt je meteen doorgestuurd naar het Nutrilon Scan & Spaar programma. Is dit niet het geval dan kan het zijn dat je apparaat (nog) niet geschikt is voor het scannen via de camera. Zorg er in ieder geval voor dat de software op je toestel bijgewerkt is.
Ik ben vergeten de code te scannen, kan ik de punten alsnog krijgen?
Indien de code niet meer in jouw bezit is omdat je het per ongeluk te vroeg hebt weggegooid, of als iemand anders de code al heeft gebruikt, dan kunnen we helaas geen punten meer toekennen aan jouw account.
Tikkie niet zichtbaar in je Tikkie app of account?

Er kunnen verschillende redenen zijn. Wij vragen je het volgende te controleren:

  • Zorg ervoor dat je de meest recente versie van Tikkie heb geïnstalleerd. Om dit te controleren ga je naar de Play/Apple store om te kijken of je de Tikkie app kunt bijwerken
  • Check in je Tikkie overzicht of je een tegeltje van Nutricia hebt
  • Als je dit tegeltje niet ziet, claim dan nogmaals je code.

Om je code opnieuw te claimen, ga je naar de pagina met je puntensaldo. Klik daar op de cashback transactie die je mist en klik vervolgens op de knop “uitbetalen via Tikkie”.

Voor gebruikers van Samsung: Als je de link opent via een Samsung browser, klik dan op het Tikkie icoontje bovenin. Als dat niet werkt, dan adviseren wij je de link te kopiëren en te plakken in je Whatsapp-gesprek (of ergens anders dat geen browser is) en van daaruit de link te proberen openen.

Opent de Tikkie app niet op je iPhone 11?
Tikkie verzoekt je dan de cache en de geschiedenis van je browsersessie te wissen en het opnieuw te proberen. Dit heeft te maken met de manier waarop de internetbrowsers van Apple en Google werken. Sorry hiervoor.
Accounts en privacy
Waar kan ik me registreren?
Klik hier om in te loggen of een account aan te maken. Voor meer informatie over wat we met jouw gegevens doen, verwijzen we je graag naar onze privacyverklaring.
Waarom registreer ik me voor Nutricia?
Scan & Spaar is een programma van Nutrilon, onderdeel van Nutricia.
Hoe stop ik met het programma?
Om te stoppen met Scan & Spaar, ga naar deze pagina. Op het moment dat je stopt, zal je account gesloten worden en kun je het niet meer heropenen.
Hoe schrijf ik me uit?
Om je uit te schrijven, ga je naar deze pagina. Op het moment dat je stopt, zal je account gesloten worden en zullen je punten komen te vervallen.
Wat gebeurt er met mijn punten als ik uitschrijf?
De overgebleven punten worden ongeldig.
Algemene Voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
Klik hier om de algemene voorwaarden te bekijken.
Kunnen de algemene voorwaarden veranderen?
Nutricia kan de voorwaarden voor Scan & Spaar eenzijdig en te allen tijde wijzigen. Voor meer informatie klik hier.
Tell a friend
Kan ik bestaande leden van Nutricia voor jou doorverwijzen naar Scan & Spaar?

Helaas, alleen mensen die na 10 november 2021 een account aanmaken bij Nutricia voor jou komen in aanmerking.

Hoe ontvang ik mijn bonuspunten?

Wanneer de vrienden die jij doorverwijst 1 deelnemende verpakkingen scannen, voegen wij automatisch bonuspunten aan je account toe. Deze verschijnen op je Mijn puntensaldo pagina.

Hoeveel punten kan ik verdienen?

Vrienden die zich via jouw link registreren, krijgen 100 extra punten voor de eerste deelnemende Nutrilon verpakking die ze scannen. Jij krijgt 100 extra punten per persoon die je doorverwijst en die ten minste 1 deelnemende Nutrilon verpakkingen scant. Je kunt maximaal 300 bonuspunten verdienen.

Wat als mensen zich registreren zonder mijn link te gebruiken?

Je unieke link is de enige manier om jouw account te linken aan personen die jij doorverwijst. Dus als zij zich niet via jouw link registreren, dan kunnen wij de punten niet aan je account toevoegen.

Hoeveel vrienden kan ik doorverwijzen?

Je kunt maximaal 3 vrienden doorverwijzen met een waarde van maximaal 300 bonuspunten.

Hebben de personen die ik doorverwijs, toegang tot de gegevens in mijn account?

De personen die je doorverwijst, hebben geen toegang tot de gegevens van je account en jij hebt ook geen toegang tot de gegevens van de nieuwe deelnemers die je hebt doorverwezen. Wel gebruikt Nutricia de link om de accounts te koppelen om de bonuspunten conform de voorwaarden op je account te kunnen bijschrijven. Bekijk voor meer informatie ook de privacyverklaring, cookieverklaring en algemene voorwaarden.